Skip to content

Facebook używa Twojego numeru telefonu do kierowania reklam i nie możesz tego powstrzymać

9 de lipiec de 2021
img 5bae3ae9a87f4

Publikacje techniczne krzyczą dziś, że podanie Facebookowi swojego numeru telefonu do 2FA pozwala im kierować reklamy do Ciebie. Ale brakuje tu większej kwestii: Facebook używa Twojego numeru telefonu do kierowania reklam, niezależnie od tego, czy podasz go dobrowolnie, czy nie.

W rzeczywistości problem staje się znacznie gorszy. Badacze byli w stanie udowodnić, że Facebook pozwala na wykorzystywanie danych osobowych, takich jak numer telefonu, do kierowania do Ciebie na podstawie profili ukrytych informacji, które tworzą – profili, których nie widzisz i nie masz nad nimi kontroli.

Więc tak, jeśli podasz swój numer telefonu do Facebooka, aby zabezpieczyć swoje konto, Facebook użyje go również do kierowania reklam. Ale jeśli ty nie podaj im swój numer telefonu, nadal będą używać go do kierowania reklam na Ciebie. I nic nie możesz zrobić (z wyjątkiem usunięcia Facebooka).

Co to jest teraz?

Naukowcy z uniwersytetów Northeastern i Princeton, współpraca z reporterami Gizmodo, właśnie opublikował niepokojący raport, który dowodzi, że Facebook daje reklamodawcom dostęp do informacji o „cieniu kontaktowym” do kierowania reklam.

Oznacza to, że nawet jeśli nie chcesz, aby Facebook umożliwiał reklamodawcom kierowanie na Ciebie według numeru telefonu… Facebook wciąż znajduje sposób, aby umożliwić reklamodawcom kierowanie na Ciebie według numeru telefonu i innych danych osobowych. Dzieje się tak nawet wtedy, gdy dosłownie nie podasz Facebookowi swojego numeru telefonu. Jeśli podałeś Facebookowi fałszywe konto e-mail podczas rejestracji, za kulisami wiedzą, jakie jest twoje prawdziwe konto e-mail.


Jeśli podałeś Facebookowi swój numer telefonu do uwierzytelniania dwuskładnikowego, używają tego numeru telefonu, aby umożliwić reklamodawcom kierowanie na Ciebie. A nawet jeśli zamiast SMS-ów użyłeś dwuskładnikowej aplikacji opartej na aplikacji, najprawdopodobniej nadal mają Twój prawdziwy numer telefonu, aby kierować do Ciebie reklamy.

Możesz więc pomyśleć, że szczegóły, które podałeś Facebookowi, są tym, czego używają do kierowania reklam, ale to nie jest pełna historia. I nie ma sposobu, aby zabronić Facebookowi kierowania na Twój numer telefonu, nawet jeśli mu go nie podałeś.

Poczekaj, co w ogóle oznacza kierowanie reklam?

Facebook uzywa Twojego numeru telefonu do kierowania reklam i nie

Kiedy reklamodawca chce kupić reklamę na Facebooku – lub gdziekolwiek indziej – chce zapłacić tylko za wyświetlenie tej reklamy grupie osób, które z największym prawdopodobieństwem ją klikną, ponieważ kupowanie reklam jest naprawdę drogie. Tak więc Facebook, Google, Twitter itp. zapewniają opcje kierowania, które pozwalają znaleźć idealną grupę odbiorców dla Twoich reklam.

Więc jeśli jesteś Nintendo i chcesz reklamować swój SNES Classic, możesz użyć opcji kierowania Facebooka, aby wyświetlać reklamę tylko osobom w odpowiednim wieku, aby zagrać w oryginał jako dzieci, a następnie doprecyzować ją przez osoby, które wykazał zainteresowanie SNES. Jeśli wprowadzasz tylko ograniczoną premierę, być może ograniczasz swoje reklamy tylko do kraju, województwa lub miasta, w którym wprowadzasz na rynek. Teraz Twoja reklama jest wyświetlana tylko osobom, które będą podekscytowane SNES, i masz najlepszy zwrot z każdej zainwestowanej złotówki.

Większe platformy zapewniają również sposób na dotarcie do klientów, których mogłeś pozyskać offline. Na przykład, jeśli jesteś Nintendo, być może masz listę swoich klientów, którzy zamówili u Ciebie rzeczy. Masz więc ich adres e-mail, numer telefonu i inne informacje. Platformy takie jak Facebook (i inne) pozwalają reklamodawcy przesłać listę informacji umożliwiających identyfikację użytkownika i wykorzystać je do określenia, czy wyświetlać reklamy. Proces myślowy polega na tym, że reklamodawca ma już Twój numer telefonu i adres e-mail i może skontaktować się z Tobą bezpośrednio, jeśli zechce, więc może wyświetlać reklamy na Facebooku.

Konkluzja: jeśli Twój numer telefonu znajduje się na liście w dowolnej firmie — i biorąc pod uwagę częstotliwość połączeń automatycznych, lepiej uwierz, że tak jest — ta firma może użyć Twojego numeru telefonu, aby upewnić się, że jej reklamy pojawią się przed Twoją twarzą. Nawet jeśli nie przekazałeś go Facebookowi.


Jest tu kilka ważnych notatek, o których musimy jasno powiedzieć, ponieważ krąży wiele dezinformacji:

  • Facebook nie pozwala skierować reklamy do jednej osoby. Nie zatwierdzą żadnych reklam kierowanych do zbyt małej grupy osób.
  • Aby reklamodawcy mogli kierować do Ciebie reklamy na podstawie Twojego numeru telefonu lub innych danych osobowych, muszą już mieć Twój numer telefonu lub dane osobowe.
  • Facebook jestnie w ogóle sprzedawać swoje informacje nikomu. W ich najlepszym interesie jest upewnienie się, że są jedyną firmą, która posiada pełny profil informacji o Tobie.
  • Możesz w dużej mierze zrezygnować z ukierunkowanych reklam w Internecie – nawet Facebook pozwala ograniczyć reklamy tylko do informacji, które śledzi Facebook.

To, o czym tak naprawdę mówimy, to to, że widzimy reklamy rzeczy, które nas bardziej interesują, a wiele osób nie ma z tym żadnego problemu. Ale powinniśmy mieć nad tym kontrolę, a Facebook nie pozwala nam kontrolować, czy nasze dane kontaktowe są wykorzystywane do targetowania.

W jaki sposób Facebook uzyskuje mój numer telefonu i inne informacje?

1625855545 817 Facebook uzywa Twojego numeru telefonu do kierowania reklam i nie

Aby zapewnić swoim reklamodawcom jak najbardziej szczegółowe opcje kierowania, Facebook i wszyscy inni zbierają dane z każdego miejsca, z którego mogą zbierać dane. Obejmuje to wszystko, co kiedykolwiek oglądałeś, polubiłeś, kliknąłeś, pomyślałeś o kliknięciu, udostępnieniu na Facebooku lub gdziekolwiek indziej.

Śledzą, czy Facebook jest na pierwszym planie, czy w tle na Twoim komputerze. Patrzą na sieci Wi-Fi, dzienniki połączeń, sygnały nawigacyjne Bluetooth i nie tylko. Przez długi czas zbierali wszystkie Twoje dane połączeń i SMS-ów jeśli korzystałeś z aplikacji na Androida, a jeśli używasz Androida, możesz faktycznie zastąpić aplikację do SMS-ów Facebook Messengerem, co oczywiście dałoby im dostęp do Twojego numeru telefonu.

Ale to nie koniec. Facebook kupuje dane z biur kredytowych, hurtowni danych stron trzecich, zakupów offline i zbiera książki adresowe od znajomych. Skąd wiemy o tym wszystkim? Facebook przedstawia to wszystko w swoich Polityka danych Data że nikt nie czyta, a w ich Strona Preferencje reklam(gdzie możesz wyłączyć wyświetlanie reklam na podstawie danych partnera, ale nie Twoich danych kontaktowych) Nawet nie próbują tego ukryć.

Facebook ma Twój numer telefonu, niezależnie od tego, czy dodałeś go na Facebooku, czy nie. I nic nie możesz na to poradzić, ponieważ nie dają ci żadnej kontroli nad profilem cienia.

Dużo gorsza wiadomość: wszyscy to robią

Tutaj jest gorzej. Reklamy, które widzisz, ciągnąc Cię po Internecie w każdej witrynie (w tym czasami tej), są zbudowane z szalonych profili danych z każdej ogromnej firmy udostępniającej dane na temat tego, co mogłeś kiedykolwiek pomyśleć o zakupie w dowolnym momencie swojego życia.


Wszyscy zbierają i dzielą się informacjami. Biura kredytowe sprzedają twoje informacje każdemu, kogo mogą, w ramach tego, co jest legalne – co jest dość szerokie. System komputerowy celu słynie z tego, że nastolatka jest w ciąży zanim zrobili to jej rodzice.

To nie jest tylko Facebook, to jest Google, Twitter, Amazon i każda inna ogromna korporacja, z którą kiedykolwiek miałeś kontakt. Jeśli ci się to nie podoba, możesz zrezygnować z reklam kierowanych, usunąć Facebooka i spróbować ograniczyć to, co robisz online. Ale bez względu na wszystko, Twoje dane będą nadal sprzedawane przez kogoś, nawet offline, dopóki nie pojawią się bardzo rygorystyczne przepisy w stylu RODO.

Czy ten post był pomocny?