Skip to content

Jak na dobre powstrzymać irytujące e-maile od LinkedIn

29 de lipiec de 2021
top 15 650x300

Podobnie jak większość sieci społecznościowych, LinkedIn uwielbia wysyłać Ci e-maile. Chociaż mogą być przydatnym sposobem na śledzenie ważnych rzeczy, w większości przypadków te e-maile są tylko sposobem na częstsze sprawdzanie witryny. A jeśli pozostawisz ustawienia domyślne, uzyskasz: działkae-maile od nich. Oto jak je powstrzymać.

Kontroluj, jakich adresów e-mail używa LinkedIn

LinkedIn może mieć na liście kilka adresów e-mail, zwłaszcza jeśli użyłeś ich łącznika do wyszukiwania kontaktów. Chociaż LinkedIn wysyła wiadomości tylko na adres podany jako podstawowy, równie dobrze możesz skorzystać z możliwości wybrania adresów e-mail tylko do tych, które chcesz w swoim profilu.

Pierwszym krokiem jest przejście do ustawień LinkedIn. Na głównym LinkedIn kliknij swoje zdjęcie profilowe, a następnie wybierz „Prywatność i ustawienia”.

1627535206 83 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

W sekcji Podstawy kliknij Adresy e-mail.

1627535206 791 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

W sekcji „Adresy e-mail” upewnij się, że główny adres e-mail, którego chcesz używać, jest wybrany jako adres podstawowy. Kliknij Usuń obok adresów, których LinkedIn nie ma używać w przyszłości.

1627535206 371 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Określ, jakie wiadomości e-mail faktycznie chcesz otrzymywać (i jak często)

Po wyczyszczeniu adresów e-mail zwróć uwagę na wiadomości e-mail wysyłane przez LinkedIn. Domyślnie będziesz otrzymywać wiadomości e-mail za każdym razem, gdy otrzymasz zaproszenie lub wiadomość LinkedIn od innego użytkownika, gdy pojawią się powiadomienia o Twojej sieci lub działaniach, wiadomości dotyczące zabezpieczeń z Połączone w itd. Jeśli odwiedzasz witrynę nawet od czasu do czasu, nie musisz być o tym wszystkim informowany e-mailem. I chociaż zawsze możesz blokować lub filtrować wiadomości z LinkedIn w swojej aplikacji pocztowej, prawdopodobnie lepiej jest dostroić wiadomości e-mail wysyłane przez LinkedIn.


Na stronie ustawień LinkedIn przejdź do karty Komunikacja, a następnie w sekcji Podstawy wybierz „Częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail”. Pamiętaj, że chociaż mówimy tutaj tylko o wiadomościach e-mail, ta strona Podstawy daje również pewną kontrolę nad tym, kto może wysyłać Ci zaproszenia do sieci i czy w ogóle otrzymujesz zaproszenia do grup.

1627535206 676 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Sekcja „Częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail” jest podzielona na kilka różnych rodzajów wiadomości e-mail. Aby całkowicie przestać otrzymywać wiadomości określonego typu, po prostu kliknij przełącznik Wł./Wył. obok tej kategorii.

1627535206 326 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Możesz jeszcze dokładniej kontrolować wiadomości e-mail z określonej kategorii. Na przykład, być może chcesz otrzymywać e-maile o zaproszeniach do dołączenia do czyjejś sieci, ale nie o dołączaniu do grup. Po prostu kliknij przycisk Szczegóły obok kategorii, aby zobaczyć, co możesz z nią zrobić.

1627535206 403 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Dla każdego typu wiadomości w kategorii zobaczysz kilka opcji (to, co widzisz, zależy od typu wiadomości). Możesz wyłączyć każdy typ wiadomości za pomocą przełącznika Włącz/Wyłącz. Jeśli zostawisz włączone wiadomości, możesz również do pewnego stopnia kontrolować częstotliwość. Wszystkie typy wiadomości oferują częstotliwość Polecanych i Indywidualnych e-maili. Niektóre oferują również opcję cotygodniowego podsumowania. Ustawienia działają tak:

  • Zalecana. LinkedIn będzie wysyłać wiadomości e-mail o przedmiotach, które Twoim zdaniem mogłeś przegapić. Nie będziesz widzieć wiadomości o elementach, które widzisz, gdy jesteś w witrynie. A jeśli LinkedIn ma dużo wiadomości do wysłania, połączy je w jedną wiadomość podsumowującą.
  • Indywidualne e-maile. LinkedIn wyśle ​​osobną wiadomość e-mail na temat każdego elementu z tej kategorii, niezależnie od tego, czy widziałeś go już po zalogowaniu się w witrynie.
  • E-mail z cotygodniowym podsumowaniem. LinkedIn wyśle ​​wiadomość podsumowującą raz w tygodniu, zawierającą informacje o każdym pojedynczym elemencie w kategorii, nawet jeśli już widziałeś go w witrynie.

Te ustawienia pozwalają dostosować typy otrzymywanych wiadomości e-mail i częstotliwość ich otrzymywania, jeśli nie chcesz ich całkowicie wyłączać.

Kontroluj, jakie rodzaje innych komunikacji Cię interesują

Ostatni zestaw wiadomości e-mail, nad którymi masz pewną kontrolę, dotyczy przedstawień nowych osób przez kogoś w Twojej sieci, wiadomości InMail (własny system wiadomości podobny do poczty e-mail firmy LinkedIn) oraz możliwości, które możesz zaproponować. Wróć na kartę Komunikacja na stronie Ustawienia, kliknij „Którą komunikację Cię interesuje”.

1627535206 308 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn


Niestety jesteś zmuszony do otrzymywania e-maili o prezentacjach. Jedyne, co możesz wybrać, to otrzymywanie wiadomości o samych przedstawieniach lub otrzymywanie wiadomości za każdym razem, gdy ktoś wyśle ​​Ci wiadomość InMail. Możesz także wybrać wiele możliwości, o których ludzie mogą wysyłać Ci wiadomości, a nawet dodać notatkę dla osób, które chcą się z Tobą skontaktować. Po dokonaniu wyboru kliknij Zapisz.

1627535207 913 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Jeśli wszystko inne zawiedzie: utwórz filtr poczty e-mail

Czasami wydaje się, że bez względu na to, co robisz, okazjonalne wiadomości e-mail wciąż się wkradają. Może LinkedIn tworzy nowy typ powiadomienia, który domyślnie jest włączony, a może jest jakiś element, którego zapomniałeś zaznaczyć. W każdym razie, gdy wszystko inne zawiedzie, najlepszym sposobem na usunięcie wiadomości e-mail z LinkedIn jest utworzenie filtra, który automatycznie wyśle ​​je do kosza.

Tworzenie filtra jest inne w każdym kliencie poczty e-mail. Na przykład w Gmailu przejdziesz do Ustawienia > Filtry i zablokowane adresy > Utwórz nowy filtr. Być może będziesz musiał poszukać instrukcji dla wybranego klienta poczty, aby dowiedzieć się, jak utworzyć filtr.

Tam po prostu odfiltruj wszystkie wiadomości z adresu zawierającego linkedin.com . Na przykład w Gmailu ten filtr wyglądałby tak:

1627535207 559 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Oczywiście, jeśli są e-maile, które chcesz zobaczyć – takie jak powiadomienia bezpieczeństwa, gdy Twoje konto zostanie zalogowane przez nowe urządzenie – możesz chcieć przepuścić te adresy. Ponownie będzie to wyglądać inaczej w każdym kliencie poczty e-mail, ale w Gmailu zablokujemy wszystkie linkedin.com adresy z wyjątkiem [email protected] adres:

1627535207 393 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn

Następnie ustaw filtr tak, aby usuwał (lub, jeśli wolisz, archiwizował) dowolny e-mail pasujący do tej reguły.

1627535207 314 Jak na dobre powstrzymac irytujace e maile od LinkedIn


Przy odrobinie szczęścia już nigdy nie zobaczysz tych nieznośnych e-maili.

Czy ten post był pomocny?