
Czy masz naprawdę fajny świat Minecraft i chcesz się nim pochwalić? Jeśli tak, Chunky zrobi bardzo wysokiej jakości zdjęcia twoich światów Minecraft, które zaprezentują twoje dzieła lepiej niż zwykły zrzut ekranu w grze.
Instalacja
Chunky działa na Javie i jest wieloplatformowy. Można go pobrać z ich stronie internetowej, ustnie można go skompilować ze źródła z ich Repozytorium Github. Instalacja jest dość prosta w większości systemów, zwłaszcza jeśli pobierasz tylko pliki binarne Java — wystarczy kliknąć i uruchomić program.
Korzystanie z Chunky
Gdy Chunky się załaduje, poprosi Cię o wybranie jednego ze swoich światów Minecraft. Możesz zmienić świat w dowolnym momencie, klikając przycisk „Zmień świat”.
Możesz wybrać porcje, które chcesz uwzględnić w renderowaniu, klikając je. Jeśli pomniejszysz, możesz wybrać wiele porcji naraz. Wszystko, co nie znajduje się w tych fragmentach, nie zostanie wyrenderowane, więc jeśli masz pomysł na kąt, pod którym chcesz zrobić ujęcie, upewnij się, że masz wystarczająco dużo fragmentów za nim i w tle, aby render nie został odcięty.
Po wybraniu wystarczającej liczby fragmentów kliknij przycisk „Nowa scena”, który załaduje wszystkie fragmenty do pamięci i wyświetli panel ustawień.
Chunky ma wiele ustawień do skonfigurowania, z których najważniejszym jest kąt, pod jakim Chunky zrobi „zdjęcie”. Kliknij w oknie podglądu i użyj myszy, W, A, S i D, aby się poruszać, a także R i F, aby poruszać się w górę iw dół. Po uzyskaniu idealnego kąta możesz przejść do konfiguracji wielu opcji Chunky’ego.
W zakładce „Ogólne” jedyną ważną opcją jest rozmiar płótna lub rozdzielczość. Mniejsze płótna będą renderowane szybciej, ale będą wyglądać gorzej. Duże płótna będą wyglądać świetnie, ale renderowanie może zająć wiele godzin.
W zakładce „Oświetlenie” znajdziemy opcje dla słońca, a także sztuczne emitery, takie jak Glowstone czy Torches. Możesz ustawić intensywność obu źródeł światła, a także kąt padania słońca i kolor.
W sekcji „Sky & Fog” znajdziemy opcje dotyczące niedopałków i gęstości mgły. Zmiana gęstości mgły na większą niż 0,1 powoduje bardzo zamgloną scenę, a każda wartość mniejsza niż 0,01 jest dobra dla podstawowych ujęć. Możesz także ustawić niestandardowe skyboxy stąd.
Następna jest „Woda”. Główną opcją konfiguracji tutaj jest to, czy chcesz niegazować wody, która pozostawi wyraźne odbicie, a także widoczność i nieprzezroczystość wody. Możesz także zmienić kolor, co jest przydatne, jeśli chcesz jaśniejszy lub ciemniejszy niebieski, a nawet czarny lub zielony. To zależy od Ciebie.
Ostatnią główną zakładką jest „Aparat”, która zawiera wiele potężnych opcji. Wartości pozycyjne i kierunkowe nie mają tak naprawdę znaczenia, ponieważ możemy je zmienić w edytorze podglądu. Lista rozwijana „Projekcja” zmienia „obiektyw”. Możemy wykonać projekcję „Standardową”, która wygląda jak zwykły Minecraft; „Równoległy”, widok izograficzny, który sprawia, że Twoje miasto wygląda jak coś z The Sims; „Rybie oko”, obiektyw, który zniekształca Twój obraz, ale daje bardzo szerokie ujęcie; i „Panoramiczny”, który zrobi 360-stopniowe ujęcie Twojego świata.
Pole widzenia można podnosić i opuszczać, aby przybliżać i oddalać ujęcie, a głębię ostrości i odległość obiektu (ostrość) można dostosować, chociaż najlepiej pozostawić to autofokusowi, jeśli nie wiesz, czym jesteś robić.
Gdy wszystkie ustawienia są prawidłowe, kliknij „Start”, aby rozpocząć renderowanie. Możesz go zatrzymać lub zresetować w dowolnym momencie po tym, ale jeśli go zresetujesz, wszystkie twoje postępy zostaną utracone.
Pamiętaj, że renderowanie obrazów w wysokiej jakości zajmuje trochę czasu. Na dole ustawień znajduje się „Target SPP”, co oznacza „Samples Per Pixel”. SPP to jakość obrazu; z każdym przejściem obraz staje się coraz wyraźniejszy. SPP 1000 jest wartością domyślną i wygląda całkiem nieźle. SPP powyżej 9000 przełoży się na renderowanie o bardzo wysokiej jakości. Im wyższy SPP, tym dłużej trwa renderowanie. Możesz zapisać obraz w dowolnym momencie renderowania, klikając „Zapisz bieżącą klatkę”.