
Skonfigurowałeś arkusz, gdy zdasz sobie sprawę, że wyglądałoby lepiej, gdyby wiersze i kolumny były odwrócone. Nie ma potrzeby ponownego wprowadzania wszystkich tych danych. Wystarczy skorzystać z funkcji transpozycji programu Excel.
Zaznacz komórki zawierające nagłówki i dane, które chcesz transponować.
Kliknij przycisk „Kopiuj” lub naciśnij Ctrl + C, aby skopiować wybrane komórki.
Kliknij pustą komórkę, do której chcesz skopiować transponowane dane. Wybrana komórka stanie się lewym górnym rogiem tego, co kopiujesz.
Kliknij strzałkę w dół pod przyciskiem „Wklej”, a następnie kliknij przycisk „Transponuj” w menu rozwijanym.
W ten sposób Twoje wiersze stają się kolumnami, a kolumny wierszami — wraz z dowolnym formatowaniem, które już zastosowano do oryginalnego zaznaczenia.
Pamiętaj, że Twoje oryginalne, wstępnie transponowane dane nadal istnieją. Możesz ponownie zaznaczyć te komórki i usunąć je, jeśli chcesz.
To szybka sztuczka, ale z pewnością jest o wiele szybsza i łatwiejsza niż ponowne wpisywanie wszystkich danych i ponowne formatowanie tych wierszy.