
Programy takie jak Photoshop pozwoliły nowym pokoleniom przyszłych projektantów wskoczyć i tworzyć z większą łatwością niż kiedykolwiek wcześniej. Zobacz, jakie to proste, ucząc się Panelu Typografia i stosując go do podstawowych prac projektowych.
Po krótkim omówieniu narzędzia tekstowego w części 1, Zestaw narzędzi i tworzeniu obiektów tekstowych w części 3, Warstwy, przyjrzyjmy się bliżej ustawianiu typografii w Photoshopie. Oczywiście, jeśli przegapiłeś jakąś część part How-To Geek Guide do nauki Photoshopa, każdy jest nieruchomy dostępne w tym dołączonym linku.
Czcionki i panel znaków
Podczas gdy programy wektorowe, takie jak Adobe Illustrator, są doskonałym wyborem do obsługi abstrakcyjnych kształtów, takich jak czcionki, Photoshop nie jest garbem w dziale typografii. Jest zdolny do niemal każdej obróbki typograficznej, do której jest zdolny Illustrator, a niektóre nie.
Panel postaci można znaleźć, przechodząc do okna>Znak, jeśli nie ma go jeszcze w prawym panelu bocznym. Jest bogaty w opcje tekstu, które teraz omówimy. Ostrzegamy, że ta sekcja zawiera skomplikowane terminy typograficzne, które możesz znać lub nie. Odśwież swoje terminy typograficzne w artykule How-To Geek „Zrozum typografię jak profesjonalny projektant” lub po prostu czytaj dalej.
Rodzina czcionek: W miejscu, w którym wybrałeś czcionkę, znajduje się twój obiekt tekstowy, na przykład Helvetica, Arial, Times New Roman itp.
Styl czcionki: Jeśli masz zainstalowane rodziny czcionek, Twój „styl czcionki” może być aktywny, w tym miejscu możesz wybrać alternatywne wersje tej samej twarzy. Na przykład Arial Bold, Arial Narrow, Arial Condensed, Arial Rounded MT, Arial Black itp.
Rozmiar czcionki: Gdzie możesz numerycznie zmienić rozmiar czcionki. Wpisz liczby tutaj lub użyj menu rozwijanego, aby uzyskać sugerowane wspólne rozmiary punktów.
Prowadzący: Termin typograficzny określający odstępy między wierszami tekstu akapitowego, określony w punktach.
Kerning: Odstępy w poziomie między parami liter. Ujemne wartości liczbowe w tym przypadku zamykają spacje między znakami, a wartości dodatnie dodadzą odstępy między literami.
Śledzenie: Podobnie jak koncepcja kerningu, śledzenie dostosowuje ogólny kerning na całym obiekcie tekstowym lub na kilku wybranych literach. Możesz dostosować śledzenie na obiekcie tekstowym, a następnie kernować między poszczególnymi literami, jeśli chcesz.
Skala pionowa: Kontrolowany sposób rozciągania i zgniatania typografii w górę iw dół. Wprowadź tutaj wartości liczbowe w procentach oryginalnej wysokości znaku.
Skala pozioma: Kontrolowany sposób rozciągania i zgniatania typografii w lewo i prawo. Wprowadź tutaj wartości liczbowe w procentach oryginalnej szerokości znaku.
Przesunięcie linii bazowej: Linia bazowa to linia, na której „opiera się” tekst. Przesuń wybrane znaki poza linię bazową, aby wyglądały na wyższe lub niższe niż reszta tekstu.
Kolor tekstu: Obszar, w którym można dostosować kolor obiektu tekstowego.
Język: Dostosowuje język, w którym jest ustawiony tekst, w przypadku gdy potrzebne są znaki inne niż angielskie.
Wygładzanie krawędzi: Opcje renderowania tekstu w pikselach poprzez dostosowanie stopnia rozmycia pikseli używanego do opisu krawędzi tekstu. „Brak” renderuje litery w pikselach o twardych krawędziach, podczas gdy wszystkie inne używają różnych form wygładzania.
Faux Bold i inne opcje panelu znaków
![]() |
Sztuczna pogrubienie: Rozmiar bieżącej czcionki jest sztucznie pogrubiony, aby utworzyć sztuczną pogrubioną czcionkę. Ogólnie preferowane jest używanie rzeczywistej pogrubionej czcionki w „Rodzinie czcionek” lub „Stylu czcionek”. |
![]() |
Sztuczna kursywa: Bieżąca czcionka jest sztucznie pochylona w prawo, tworząc fałszywą kursywę. Ponownie, preferowane jest użycie rzeczywistej czcionki kursywy w „Rodzinie czcionek” lub „Stylu czcionek”. |
![]() |
Duże litery: Przekształca twój typ na wielkie litery. Bardzo przydatne w przypadkach, gdy przepisywanie dużych i małych liter tekstu jest czasochłonne. |
![]() |
Kapitaliki: Tworzy fałszywe kapitaliki, zmniejszając rozmiar w punktach wielkich liter. Wszystkie małe litery zostaną zastąpione tymi mniejszymi wielkimi literami w obiekcie tekstowym. |
![]() |
Napisany u góry: Zmienia zaznaczony tekst lub obiekt tekstowy na indeks górny, jak w przypadku 28. |
![]() |
Indeks: Zmienia zaznaczony tekst lub obiekt tekstowy na indeks dolny, tak jak w przypadku C6h12O6. |
![]() |
Podkreślać: Dodaje proste podkreślenie pod zaznaczonym tekstem lub obiektem tekstowym. |
![]() |
Przekreślenie: Dodaje proste przekreślenie przez cały zaznaczony tekst lub obiekt tekstowy. |
Panel opcji i narzędzie Tekst
Niektóre opcje niedostępne w panelu znaków czekają na górze ekranu, w panelu opcji, gdy używasz narzędzia Tekst. Te trzy to:
![]() |
Orientacja tekstu: Przełącza kierunek, w którym biegnie tekst w obiekcie tekstowym, poziomo lub pionowo. |
![]() |
Wyrównanie: Ustawia wyrównanie obiektu tekstowego na Wyrównanie do lewej, Wyrównanie do środka lub Wyrównanie do prawej. |
![]() |
Tekst wypaczenia: Wypacza obiekty tekstowe w jeden z kilku predefiniowanych, regulowanych kształtów, takich jak banery lub inne obiekty. |
Projektowanie prostej okładki książki
Ponieważ projektowanie dotyczy zastosowania w świecie rzeczywistym, przyjrzymy się tworzeniu podstawowego projektu okładki do jednej z najważniejszych (by nie powiedzieć kontrowersyjnej) książek naukowych wszechczasów, O pochodzeniu gatunków za pomocą doboru naturalnego, przez Karola Darwina.
wyświetla narzędzie poziomów, aby dostosować obraz Darwina. Chociaż projektowanie niekoniecznie polega tylko na rozmieszczeniu elementów, to uproszczone podejście wystarczy do celów demonstracyjnych.
Gdy obraz jest czarny, kliknij Ctrl szary kanał w panelu kanałów. Tworzy to wybór całej bieli na obrazie.
Edycja: Jeśli twój plik nie jest już w skali szarości, ale w RGB lub CMYK, powinieneś przejść do Obraz> Tryb> Skala szarości przed Ctrl + kliknięcie kanału w skali szarości. Dziękuję czytelnikowi HTG l3utterfish za zwrócenie mi na to uwagi.
naciskać aby utworzyć nową warstwę.
Edycja > Wypełnij, aby wypełnić zaznaczenie w nowej warstwie kolorem białym.
Zdjęcie ikony Darwina zostało usunięte z czarnego tła i gotowe do użycia jako element.
naciskać aby utworzyć nowy dokument w preferowanym rozmiarze. Zilustrowany rozmiar odpowiada rozmiarowi innej ważnej książki, Roberta Bringhurstast Elementy stylu typograficznego.
A oto nasza bardzo wysoka przestrzeń robocza na okładkę książki.
Wybierz kolor pierwszego planu w w twoim przyborniku. Wystarczy dowolny kolor, chociaż w tej demonstracji preferowany jest kolor ciemny.
Edytuj> Wypełnij i upewnij się, że ustawiłeś „Użyj” na „Kolor pierwszego planu”.
Tło wypełnia wybrany wcześniej kolor wina.
Naciśnij klawisz skrótu . Przejdź do oryginalnego pliku i przeciągnij warstwę do nowego pliku za pomocą wybranego narzędzia do przenoszenia.
Warstwa powinna wyglądać mniej więcej tak w nowym pliku.
naciskać lub wybierz narzędzie tekstowe, Ilustrowane powyżej, aby rozpocząć ustawianie tekstu.
Nie wszystkie czcionki są odpowiednie do treści. Ta pikselowa czcionka jest bardzo zła dla tej koncepcji.
Bardziej konserwatywna czcionka może honorować treść i stworzyć bardziej odpowiedni wygląd.
Po zainstalowaniu nawet kilku ograniczonych opcji czcionek może wydawać się to przytłaczające. Jednak wybór odpowiedniej czcionki jest trudny i czasochłonny, ale bardzo ważny dla danego projektu.
Po znalezieniu odpowiedniej czcionki dostosowanie jej za pomocą panelu znaków jest prostą sprawą.
Zmienia się rozmiar czcionki, a czcionka podzielona na dwie linie.
Po dostosowaniu rozmiaru punktu możemy napotkać problemy z interlinią.
Kiedy litery się zderzają, czytelnicy będą mieli problemy z czytelnością i czytelnością. Jedyną odpowiedzią jest dostosowanie prowadzenia.
Zwiększenie rozmiaru interlinii w punktach poprawia czytelność tytułu.
Konieczne będzie dodanie dodatkowych informacji, a Photoshop często zakłada, że chcesz użyć tej samej czcionki o rozmiarze punktu, co ostatnio używany obiekt tekstowy. Może tak być, ale nie musi.
Dodane i dostosowane nowe obiekty tekstowe, możemy zacząć mieć dostęp do naszego projektu jako całości.
Może się okazać, że chcemy przenosić elementy.
Możemy również dodać więcej elementów lub delikatnie przesunąć tekst, aby zachować spójną linię na stronie. Narzędzie Tekst pozwoli również dostosować literówki, takie jak litery „Means” „Natural” i „Selection”, które wymagają pisania wielkimi literami w tytule.
Dodatkowe elementy mogą również pomóc w projekcie, jak szkielet Lucy, słynnego Australopithecus afarensis. Ponownie, projektowanie niekoniecznie jest prostą kombinacją elementów, ponieważ może obejmować proces, do którego Photoshop jest całkowicie niezdolny. Często jednak jest doskonałym narzędziem do tego rodzaju prac graficznych.
Wskazówki dotyczące Photoshopa sprawiły, że się zdezorientowałeś? Zacznij od początku! Sprawdź poprzednie fragmenty poradnika How-To Geek Guide to Learning Photoshop.
- Część 1: Zestaw narzędzi
- Część 2: Panele podstawowe
- Część 3: Wprowadzenie do warstw
- Część 4: Podstawowe menu
- Część 5: Edycja zdjęć dla początkujących
- Część 6: Sztuka cyfrowa
- Część 7: Projektowanie i typografia
- Część 8: Filtry
Wróć do How-To Geek, aby zapoznać się z ostatnimi częściami Przewodnika po nauce Photoshopa, gdzie zakończymy nasz przewodnik spojrzeniem na filtry Photoshopa.
Źródło zdjęcia: Darwin autorstwa Julii Margaret Cameron, w domenie publicznej. Lucy przez użytkownika Wikipedii 120, udostępniony w ramach Creative Commons.