Skip to content

Usługi przesyłania strumieniowego gier będą miały te same problemy, co telewizja strumieniowa

29 de lipiec de 2021
img 5c59f2185d4fd

Przyszłość strumieniowania gier to otwarta droga. Ale mamy już kilka rynków, na których możemy narysować mapę: usługi przesyłania strumieniowego wideo online. Jeśli nie będziemy ostrożni, strumieniowanie gier osiągnie te same skoki prędkości.

Ponieważ Microsoft, Sony, NVIDIA, Google i inni zaczynają zwiększać swoje usługi subskrypcji strumieniowania gier, już teraz widzimy, co będzie największym problemem dla graczy: coraz bardziej rozdrobniony wybór. Ponieważ platformy i konsole walczą o największe i najlepsze gry w swojej usłudze przesyłania strumieniowego, i tylko ich usługa przesyłania strumieniowego, gracze przekonają się, że nie da się zagrać we wszystkie tytuły, jakie chcą, tylko na jednym z nich. Oczywiście nie jest to nic nowego w branży gier: jest to dobry, staromodny problem wyłączności platformy, który jest teraz rozprzestrzeniony na coraz więcej platform.

Streaming krosna na horyzoncie

Aby wyjaśnić nasze terminy: „przesyłanie strumieniowe gier” w tym artykule odnosi się do grania w gry wideo w domu za pośrednictwem połączenia szerokopasmowego, gdzie jest włączony rzeczywisty sprzęt, na którym znajduje się gra (komputer lub konsola do gier, które przetwarzają liczby). gdzieś serwer.

Aktualne przykłady obejmują PlayStation teraz, który przesyła strumieniowo wybrane gry z PS2, PS3 i PS4 do zwykłego PS4 lub programu uruchomionego na komputerze, NVIDIA GeForce TERAZ, który umożliwia strumieniowe przesyłanie gier PC z pełną mocą do dekodera NVIDIA SHIELD lub komputerów PC, a także Strumień projektu Google, który wykorzystał jedną grę na PC w testach na początku tego roku.

Nie mówimy o przesyłaniu strumieniowym wideo kogoś innego grającego w grę, którą oglądasz w serwisie takim jak YouTube lub Twitch.

GeForce NOW firmy NVIDIA może przesyłać strumieniowo setki gier PC przez Internet na inne komputery PC lub na urządzenie SHIELD.

Jeśli nie znasz tego: strumieniowanie gier jest bardzo fajne. Umożliwia komuś z minimalnym sprzętem, na przykład SHIELD za 200 USD, granie w gry, które w przeciwnym razie są ograniczone do komputera do gier o wartości 1000 USD. Nie wymaga lokalnych mediów ani ogromnych pobrań 50 GB, a stosunkowo niewielka miesięczna opłata może zapewnić dostęp do setek gier, a la konfiguracji Netflix. Jeśli chodzi o czysty sprzęt, jedynym prawdziwym minusem jest to, że potrzebujesz solidnego połączenia szerokopasmowego: większość tych usług zaleca 25 Mb/s, ale odkryłem, że mają tendencję do zacinania się na mniej niż 50.

Po umieszczeniu tych elementów wrażenia są niesamowite. Możesz grać w gry przy maksymalnych ustawieniach graficznych z prawie idealną synchronizacją, w tym w najszybsze strzelanki lub myśliwce dla wielu graczy. I będzie tylko lepszy i bardziej dostępny: podobno Microsoft się rozwija wersja następnej konsoli Xbox tylko do przesyłania strumieniowego, którego usługa bez wątpienia byłaby dostępna również w systemie Windows. Nawet Nintendo zanurza palec u nogi: firma obecnie przesyła strumieniowo niektóre starsze tytuły do ​​właścicieli SHIELD w Chinach. Przewidywalnie, Amazon chce wziąć udział w tej akcji również.

Tutaj pojawia się „ale”.

Problem biblioteki

Usługi przesyłania strumieniowego wideo walczą zębami i pazurami, aby uzyskać oryginalną, ekskluzywną zawartość: Netflix ma swój głośny serial Marvel, konwencjonalne programy, takie jak Pomarańcz to nowa czerń, a nawet pełne filmy teatralne, takie jak Pudełko dla ptaków. Hulu ma ekskluzywne produkty, takie jak Opowieść podręcznej i kontynuacje takie jak Projekt Mindy. Wideo Amazon Prime jest domem dla programów takich jak Cudowna Pani Maisel oraz Człowiek z Wysokiego Zamku.

Serwisy wideo konkurują o ekskluzywne programy, takie jak The Handmaid's Tale.

I to wszystko świetnie! Usługi te same w sobie stają się potężnymi domami produkcyjnymi. Ale jeśli próbujesz oglądać jeden lub więcej programów z każdej usługi, jak wielu robi w tej „złotej erze telewizji”, będziesz musiał subskrybować je wszystkie. Chcesz nowego Star Trek lub Strefa mroku przedstawia? Dodaj CBS All Access na górze. Co powiesz naMłodzi Tytani lub Młoda sprawiedliwość pokazy superbohaterów z DC? Dodaj DC Universe. Chcesz nowe programy Marvela i Gwiezdne Wojny? Nowa usługa Disneya pojawi się jeszcze w tym roku.

Obietnicą telewizji internetowej było oglądanie a la carte, bez konieczności płacenia za coś, czego nie chciał, na przykład telewizję kablową. Ale dekadę później mamy ten sam problem z kablami w nowym stroju. Aby dostać tyle telewizora, ile chcesz, będziesz musiał zapłacić za wiele rzeczy, których nie płacisz. Są sposoby na obejście tego, na przykład subskrybowanie jednej usługi na raz i przeglądanie całej jej zawartości, a następnie przejście do następnej. Ale to nie jest idealne, zwłaszcza gdy takie rzeczy jak programowanie Amazon Prime z innymi usługami Prime. Większość ludzi, którzy oglądają wszystkie swoje treści online, będzie musiała zapłacić za co najmniej dwie równoczesne usługi, nawet jeśli nie potrzebują dostępu do telewizji na żywo w przypadku sportu i wiadomości.

PlayStation Now ma wyłączny dostęp do biblioteki gier Sony.

Ten problem dotyczy również usług gier strumieniowych. Teraz gracze będą musieli zmagać się nie tylko z tytułami dostępnymi wyłącznie na platformie, takimi jak Ostatni z nas lub Człowiek Pająk na PlayStation i Zmiażdżyć Bros oraz Zelda na Switchu będą musieli żonglować, w którą z ich gier można grać w trybie online lub tylko lokalnie. Które z nich są wliczone w opłatę serwisową, a które należy kupić, aby grać zdalnie? Rzuć monetą.


Jeśli jesteś sfrustrowany zdecentralizowanym charakterem telewizji internetowej premium, poczekaj, aż zrobisz to samo z nowymi grami za 60 USD.

Możliwe rozwiązania: wymagania wydawcy konsoli i „wypożyczanie” komputerów

W 2020 roku pojawi się nowa generacja konsoli, przynajmniej dla Microsoft i Sony. Dzieje się tak zazwyczaj, gdy rysowane są linie bojowe, a nowe ekskluzywne produkty są utrwalane. Ale zakładając, że zarówno Sony, jak i Microsoft planują skupić się na przesyłaniu strumieniowym gier, jest to okazja, aby uniknąć przynajmniej części tego załamania rynku.

W tej chwili każda usługa przesyłania strumieniowego musi negocjować z programistami i wydawcami, aby uzyskać gry. Po zawarciu tych umów usługa może udostępniać gry na swoim zapleczu i dostarczać je klientom jako gratis dołączony do subskrypcji lub opcjonalny zakup całkowicie cyfrowy. Ale jako właściciele marek Xbox i PlayStation, Microsoft i Sony mogą użyć trochę dobrego, staromodnego korporacyjnego silnego uzbrajania, aby wyróżnić swoje usługi przesyłania strumieniowego.

Następna konsola Xbox może pojawić się w wariancie tylko do przesyłania strumieniowego.

Widzisz, programiści i wydawcy również muszą płacić za licencje na wydawanie gier na konsole – dlatego gry na Xbox, PlayStation i Switch są na ogół droższe niż na szeroko otwartym rynku PC.

Jeśli twórcy gier chcą mieć dostęp do wbudowanej publiczności na Xboksie lub PlayStation, Microsoft i Sony mogą uzależnić udział w swoich serwisach streamingowych od publikacji na swoich konsolach. Chcesz grę wydaną na Xbox Two lub PlayStation 5? Dobry! Zamierzasz również udostępnić go do przesyłania strumieniowego.

To silne podejście nie rozwiąże zdecentralizowanego problemu dla graczy, ale zakładając, że zarówno Microsoft, jak i Sony wdrożą je w jakiś sposób w następnej generacji konsol, może to przynajmniej oznaczać, że przejście na gry strumieniowe nie jest bardziej fragmentaryczne niż obecny rynek. Wielkie firmy z branży nadal będą walczyć o ekskluzywne tytuły, ale gracze nie będą musieli się zastanawiać, czy w tę nową, gorącą grę można zagrać na ich Xbox Stream (lub jakakolwiek by to była nazwa). Oczywiście na PC sprawy się komplikują.


Streaming, który opiera się na grach na PC, jest jeszcze bardziej zdecentralizowany, a usługi NVIDIA, Google i Amazon nie będą w stanie zastosować tej taktyki. Spojrzeć na aktualna biblioteka GeForce NOW dla najlepszego przykładu: jest to rozproszenie wydawców AAA. Reprezentowane są wielkie nazwiska, takie jak Valve, Ubisoft, Activision-Blizzard, Take Two i Bethesda, ale brakuje tytułów z EA (dzięki, Origin), a mniejsze gry niezależne i starsze klasyki są szczególnie cienkie. Ale konsumenci mogą czerpać korzyści z platformy PC w inny sposób. To samo szeroko otwarte podejście umożliwia: mniejsze i bardziej konkurencyjne usługi, takie jak Shadow.

Usługa przesyłania strumieniowego Shadow umożliwia „wypożyczenie” zdalnego komputera do gier.

Shadow pozwala użytkownikom zasadniczo „wypożyczać” wirtualny komputer do gier o dużej mocy i uzyskiwać do niego dostęp z dowolnego urządzenia z systemem Windows, macOS, Android lub Linux o niskim poborze mocy, a wkrótce będzie dostępna obsługa systemu iOS. To rozwiązanie oznacza, że ​​nadal musisz samodzielnie zarządzać instalacjami gier i wydajnością, ale sprawia, że ​​zawartość gier jest dostępna mniej więcej wszędzie tam, gdzie możesz uzyskać solidne połączenie szerokopasmowe, z dostępnymi opcjami 4K i 144 Hz. Shadow umożliwia nawet tworzenie lokalnych i zdalnych kopii zapasowych.

Usługa kosztuje 35 USD miesięcznie i nie obejmuje biblioteki „jesz, ile możesz zjeść”, ale niski koszt sprzedaży gier komputerowych i pakietów może to zrównoważyć – gra, która kosztuje 20 lub 30 USD na konsolach, często może być znaleziony za pięć dolców podczas wyprzedaży Steam. To obiecujące i elastyczne podejście, choć może zniechęcić graczy mających nadzieję na prostotę przesyłania strumieniowego.

Gry strumieniowe rozwiązują niektóre duże problemy, zwłaszcza jeśli chodzi o koszty. Jeśli masz połączenie internetowe, które sobie z tym poradzi, w niedalekiej przyszłości będziesz mieć kilka naprawdę ekscytujących opcji. Będziesz mieć również do czynienia z nowym zestawem irytacji. Platforma do gier strumieniowych, która rozwiązuje lub przynajmniej minimalizuje te niedogodności, wyjdzie na wierzch.

Czy ten post był pomocny?