Czasami możesz mieć współdzielony komputer, na którym nie chcesz, aby użytkownicy mogli wykonać zamknięcie lub ponowne uruchomienie. Dzisiaj przyjrzymy się użyciu Edytora lokalnych zasad grupy, aby usunąć te przyciski z menu Start w systemie Windows 7.
Uwaga: ten proces wykorzystuje Edytor lokalnych zasad grupy, który nie jest dostępny w wersjach Starter i Home systemu Windows 7.
Wyłącz przyciski wyłączania, ponownego uruchamiania, uśpienia i hibernacji
Aby otworzyć Edytor lokalnych zasad grupy, kliknij Start i wpisz gpedit.msc i naciśnij Enter.
W Edytorze lokalnych zasad grupy przejdź do Konfiguracja użytkownika Szablony administracyjne Menu Start i pasek zadań i kliknij dwukrotnie Usuń i blokuj dostęp do poleceń Zamknij, Uruchom ponownie, Uśpij i Hibernacja.
Teraz chcesz włączyć to ustawienie i kliknąć Zastosuj i OK. Możesz zostawić notatkę dla siebie w polu komentarza, co uważam za przydatne podczas zmiany wielu ustawień w zasadach grupy.
Teraz, gdy spojrzysz na opcje zasilania w menu Start, jedyne dostępne opcje to Wyloguj się, Przełącz użytkownika i Zablokuj.
Ustawienie zaczyna obowiązywać od razu dla wszystkich użytkowników maszyny. Przycisk wyłączający komputer, jeśli użytkownik naciśnie Ctrl+Alt+Del, również zniknie.