Skip to content

Waymo porzuca hybrydy Chryslera na rzecz w pełni elektrycznej Robotaxis – recenzja Geek

30 de marzec de 2023
36aa17c9

Logo Waymo z boku autonomicznej furgonetki Waymo One na targach CES 2023

Podczas gdy Waymo, należąca do Google firma zajmująca się samochodami samojezdnymi, ostatecznie wyposaży swoją autonomiczną flotę robotaxi w ZEEKR EV dzięki partnerstwu z chińską marką Geely, na razie przechodzi na całkowicie elektrycznego Jaguara I-Pace EV.

W dzisiejszym poście na blogu Waymo potwierdziło, że jego starsza, samojezdna taksówka czwartej generacji, która wykorzystuje pojazdy hybrydowe Chryslera, będzie nadal wycofywana z modeli całkowicie elektrycznych.

Warto wspomnieć, że Waymo już korzysta z pojazdów elektrycznych w kilku regionach. Widzieliśmy w pełni autonomiczne, w pełni elektryczne samochody Waymo w San Francisco i innych miejscach. Pod koniec kwietnia firma wdroży swój system sterowników piątej generacji oraz Jaguara I-Pace EV w większej liczbie lokalizacji, w tym w Phoenix East Valley w Arizonie.

Dzięki tej zmianie cała flota Waymo One będzie w pełni elektryczna, a hybryda Chryslera Pacifica zostanie wycofana. Pomoże to usprawnić wsparcie techniczne i operacyjne. Docelowo celem jest uruchomienie autonomicznej robotycznej osi Waymo 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, więc posiadanie pojazdu elektrycznego o zerowej emisji ma większy sens.

Na zakończenie Waymo potwierdziło, że dołączyło do konkursu EV Acceleration Challenge w Białym Domu i krótko wspomniało, że nadal ciężko pracuje nad dostarczaniem przyszłych pojazdów, takich jak platforma mobilności ZEEKR.

przez Electrek

Czy ten post był pomocny?