Skip to content

Wszystkie najlepsze skróty klawiaturowe Microsoft Word

29 de lipiec de 2021
microsoftkeyboardshortcuts

Nawet jeśli znasz program Microsoft Word, możesz być zaskoczony liczbą i różnorodnością skrótów klawiaturowych, których możesz użyć, aby przyspieszyć pracę i ogólnie uczynić wszystko wygodniejszym.

Czy ktoś oczekuje, że zapamiętasz te wszystkie kombinacje klawiszy? Oczywiście nie! Potrzeby każdego są inne, więc niektóre będą dla Ciebie bardziej przydatne niż inne. A nawet jeśli zdobędziesz kilka nowych sztuczek, warto. Staraliśmy się również, aby lista była przejrzysta i prosta, więc śmiało wydrukuj ją, co pomoże!

Ponadto, mimo że nasza lista skrótów tutaj jest dość długa, w żadnym wypadku nie jest to pełna lista wszystkich kombinacji klawiatur dostępnych w programie Word. Staraliśmy się trzymać go na bardziej ogólnie przydatnych skrótach. Z przyjemnością dowiesz się, że prawie wszystkie te skróty są dostępne od dłuższego czasu, więc powinny być przydatne bez względu na używaną wersję programu Word.

Ogólne skróty do programu

W programie Microsoft Word istnieje wiele ogólnych skrótów do programów, które ułatwiają robienie wszystkiego, od zapisania dokumentu po cofnięcie błędu.

  • Ctrl+N:Utwórz nowy dokument
  • Ctrl+O: Otwórz istniejący dokument
  • Ctrl+S: Zapisz dokument
  • F12: Otwórz okno dialogowe Zapisz jako
  • Ctrl+W: Zamknij dokument
  • Ctrl+Z: Cofnij czynność
  • Ctrl+Y:Ponów czynność
  • Alt+Ctrl+S: Podziel okno lub usuń podzielony widok
  • Ctrl+Alt+V: Widok układu wydruku
  • Ctrl+Alt+O: Widok konspektu
  • Ctrl+Alt+N: Widok szkicu
  • Ctrl+F2: Podgląd wydruku
  • F1: Otwórz okienko pomocy
  • Alt+Q: Przejdź do pola „Powiedz mi, co chcesz zrobić”
  • F9: Odśwież kody pól w bieżącym zaznaczeniu
  • Ctrl+F: Wyszukaj dokument
  • F7: Uruchom sprawdzanie pisowni i gramatyki
  • Shift+F7: Otwórz tezaurus. Jeśli masz wybrane słowo, Shift + F7 wyszukuje to słowo w tezaurusie.

Poruszanie się po dokumencie

Możesz używać skrótów klawiaturowych, aby łatwo poruszać się po dokumencie. Może to zaoszczędzić czas, jeśli masz długi dokument i nie chcesz przewijać całej treści lub po prostu chcesz łatwo przechodzić między słowami lub zdaniami.

  • Strzałka w lewo/w prawo: Przesuń punkt wstawiania (kursor) o jeden znak w lewo lub w prawo
  • Ctrl+strzałka w lewo/w prawo: Przesuń jedno słowo w lewo lub w prawo
  • Strzałka w górę/w dół: Przejdź w górę lub w dół o jedną linię
  • Ctrl+strzałka w górę/w dół: Przejdź w górę lub w dół o jeden akapit
  • Koniec:Przejdź na koniec bieżącej linii
  • Ctrl+Koniec:Przejdź na koniec dokumentu
  • Dom: Przejdź na początek bieżącej linii
  • Ctrl+Home: Przejdź na początek dokumentu
  • Strona w górę/w dół:Przejdź o jeden ekran w górę lub w dół
  • Ctrl+Page Up/Page Down: Przejdź do poprzedniego lub następnego obiektu przeglądania (po wykonaniu wyszukiwania)
  • Alt+Ctrl+Page Up/Page Down: Przejdź na górę lub dół bieżącego okna
  • F5: Otwórz okno dialogowe Znajdź z wybraną kartą „Przejdź do”, aby szybko przejść do określonej strony, sekcji, zakładki i tak dalej.
  • Shift+F5: Przejdź przez ostatnie trzy lokalizacje, w których umieszczono punkt wstawiania. Jeśli właśnie otworzyłeś dokument, Shift+F5 przeniesie Cię do ostatniego punktu edytowanego przed zamknięciem dokumentu.

Zaznaczanie tekstu

Być może zauważyłeś z poprzedniej sekcji, że klawisze strzałek są używane do przesuwania punktu wstawiania, a klawisz Ctrl służy do modyfikowania tego ruchu. Używanie klawisza Shift do modyfikowania wielu kombinacji klawiszy pozwala zaznaczać tekst na różne sposoby.

  • Shift+strzałka w lewo/w prawo: Rozszerz bieżący wybór o jeden znak w lewo lub w prawo
  • Ctrl+Shift+strzałka w lewo/w prawo: Rozszerz swój obecny wybór o jedno słowo w lewo lub w prawo
  • Shift+strzałka w górę/w dół: Rozszerz zaznaczenie w górę lub w dół o jedną linię
  • Ctrl+Shift+strzałka w górę/w dół: Rozszerz zaznaczenie na początek lub koniec akapitu
  • Shift+Koniec: Rozszerz zaznaczenie do końca wiersza
  • Shift+Dom: Rozszerz zaznaczenie do początku wiersza
  • Ctrl+Shift+Home/End: Rozszerz zaznaczenie na początek lub koniec dokumentu
  • Shift+Page Down/Page Up: Rozszerz wybór w dół lub w górę o jeden ekran
  • Ctrl+A: Wybierz cały dokument
  • F8: Przejdź do trybu wyboru. W tym trybie możesz użyć klawiszy strzałek, aby rozszerzyć swój wybór. Możesz także nacisnąć klawisz F8 do pięciu razy, aby rozszerzyć zaznaczenie na zewnątrz. Pierwsze naciśnięcie włącza tryb zaznaczania, drugie wybiera słowo obok punktu wstawiania, trzecie wybiera całe zdanie, czwarte wszystkie znaki w akapicie, a piąte cały dokument. Naciśnięcie Shift+F8 działa w tym samym cyklu, ale do tyłu. Możesz też nacisnąć Esc w dowolnym momencie, aby wyjść z trybu zaznaczania. Potrzeba trochę zabawy, aby to ogarnąć, ale jest to całkiem zabawne!
  • Ctrl+Shift+F8: Wybiera kolumnę. Po wybraniu kolumny możesz użyć klawiszy strzałek w lewo i w prawo, aby rozszerzyć zaznaczenie na inne kolumny.

Edycja tekstu

Program Word udostępnia również szereg skrótów klawiaturowych do edycji tekstu.

  • Backspace:Usuń jeden znak z lewej
  • Ctrl+Backspace:Usuń jedno słowo z lewej strony
  • Usunąć:Usuń jeden znak w prawo
  • Ctrl+Usuń:Usuń jedno słowo po prawej
  • Ctrl+C:Skopiuj lub grafikę do schowka tekst
  • Ctrl+X:Wytnij zaznaczony tekst lub grafikę do schowka
  • Ctrl+V:Wklej zawartość schowka
  • Ctrl+F3:Wytnij zaznaczony tekst na Spike. Spike to ciekawy wariant na zwykłym schowku. Możesz dalej wycinać tekst do Spike’a, a Word to wszystko zapamięta. Kiedy wklejasz zawartość Spikes, Word wkleja wszystko, co wycinasz, ale umieszcza każdy element w osobnym wierszu.
  • Ctrl+Shift+F3:Wklej zawartość Spike
  • Alt+Shift+R: Skopiuj nagłówek lub stopkę z poprzedniej sekcji dokumentu

Stosowanie formatowania znaków

Program Word ma również wiele kombinacji klawiszy do stosowania formatowania znaków (i formatowania akapitów, ale zostało to omówione w następnej sekcji. Możesz użyć skrótów, aby zastosować formatowanie do zaznaczonego tekstu lub do czegokolwiek, co wpiszesz dalej, jeśli nie wybrano tekstu.

  • Ctrl+B: Pogrubione formatowanie Apple
  • Ctrl+I: Zastosuj kursywę
  • Ctrl+U: Zastosuj formatowanie podkreślenia
  • Ctrl+Shift+W: Zastosuj podkreślenie do słów, ale nie spacji między słowami
  • Ctrl+Shift+D: Zastosuj formatowanie z podwójnym podkreśleniem
  • Ctrl+D: Otwórz okno dialogowe Czcionka
  • Ctrl+Shift+< lub >: Zmniejsz lub zwiększ rozmiar czcionki o jeden ustawiony rozmiar na raz
  • Ctrl+[ or ]: Zmniejsz lub zwiększ rozmiar czcionki o jeden punkt na raz
  • Ctrl+=: Zastosuj formatowanie indeksu dolnego
  • Ctrl+Shift+klawisz Plus: Zastosuj formatowanie w indeksie górnym
  • Shift+F3: Przechodź przez formaty spraw dla swojego tekstu. Dostępne formaty to wielkość liter w zdaniu (pierwsza wielka litera, wszystkie inne małe litery), małe litery, wielkie litery, wielkość liter w tytule (pierwsza litera każdego słowa pisana wielką literą) i przełączana wielkość liter (co odwraca wszystko, co tam jest).
  • Ctrl+Shift+A: Formatuje wszystkie litery na wielkie
  • Ctrl+Shift+K: Formatuje wszystkie litery jako małe
  • Ctrl+Shift+C: Kopiuje formatowanie znaków zaznaczenia
  • Ctrl+Shift+V: Wkleja formatowanie do zaznaczonego tekstu
  • Ctrl+spacja: Usuwa całe ręczne formatowanie znaków z zaznaczenia

Stosowanie formatowania akapitów

Podobnie jak w przypadku formatowania znaków, Word ma kilka skrótów dotyczących formatowania akapitów.

  • Ctrl+M:Każde naciśnięcie zwiększa wcięcie akapitu o jeden poziom
  • Ctrl+Shift+M:Po każdym naciśnięciu zmniejsza wcięcie akapitu o jeden poziom
  • Ctrl+T:Po każdym naciśnięciu zwiększa wiszące wcięcie
  • Ctrl+Shift+T: Zmniejsza wiszące wcięcie za każdym razem, gdy go naciśniesz
  • Ctrl+E: Wyśrodkuj akapit
  • Ctrl+L: Wyrównaj akapit do lewej
  • Ctrl+R: Wyrównaj akapit do prawej
  • Ctrl+J: Uzasadnij akapit
  • Ctrl+1: Ustaw pojedynczy odstęp
  • Ctrl+2: Ustaw podwójne odstępy
  • Ctrl+5: Ustaw odstęp między wierszami 1,5 1.5
  • Ctrl+0: Usuń jeden odstęp między wierszami poprzedzający akapit
  • Ctrl+Shift+S: Otwórz wyskakujące okienko do stosowania stylów
  • Ctrl+Shift+N: Zastosuj normalny styl akapitowy
  • Alt+Ctrl+1: Zastosuj styl nagłówka 1
  • Alt+Ctrl+2:Zastosuj styl nagłówka 2
  • Alt+Ctrl+3:Zastosuj styl nagłówka 3
  • Ctrl+Shift+L: Zastosuj styl listy
  • Ctrl+Q: Usuń całe formatowanie akapitów

Wstawianie rzeczy

Niezależnie od tego, czy chcesz wstawić podział sekcji w dokumencie, czy po prostu nie masz ochoty szukać wspólnego symbolu, kombinacje klawiaturowe programu Word Cię obejmują.

  • Shift+Enter: Wstaw podział wiersza
  • Ctrl+Enter: Wstaw podział strony
  • Ctrl+Shift+Enter: Wstaw podział kolumny
  • Ctrl+łącznik (-): Wstaw opcjonalny myślnik lub myślnik. Opcjonalny łącznik informuje program Word, aby nie używał łącznika, chyba że słowo zostanie przerwane na końcu wiersza. Jeśli tak, Word użyje łącznika w miejscu, w którym go umieściłeś.
  • Alt+Ctrl+łącznik (-): Wstaw myślnik
  • Ctrl+Shift+myślnik (-): Wstaw nierozdzielający łącznik. To mówi programowi Word, aby nie łamał słowa na końcu wiersza, nawet jeśli jest tam myślnik. Byłoby to przydatne na przykład, gdybyś podał numer telefonu i chciał się upewnić, że wszystko pojawia się w jednej linii.
  • Ctrl+Shift+spacja: Wstaw spację nierozdzielającą
  • Alt+Ctrl+C: Wstaw symbol praw autorskich
  • Alt+Ctrl+R: Wstaw symbol zarejestrowanego znaku towarowego
  • Alt+Ctrl+T: Wstaw symbol znaku towarowego

Praca z konturami

Mamy nadzieję, że zarysujesz przed włamaniem do długiego dokumentu. Jeśli jesteś wśród tych zorganizowanych dusz, oto kilka skrótów, które ci pomogą.

  • Alt+Shift+strzałka w lewo/w prawo: Awansuj (przesuń w lewo) lub zdegraduj (przesuń w prawo) linię
  • Ctrl+Shift+N: Zdegraduj poziom konspektu do zwykłego tekstu podstawowego
  • Alt+Shift+strzałka w górę/w dół: Przesuń linię z punktem wstawiania w górę lub w dół w konturze
  • Alt+Shift+Plus lub Minus klawisze: Rozwiń lub zwiń tekst pod nagłówkiem
  • Alt+Shift+A: Rozwiń lub zwiń cały tekst lub nagłówki w konspekcie
  • Alt+Shift+L: Pokaż pierwszy wiersz tekstu głównego lub cały tekst treści
  • Alt+Shift+1: Pokaż wszystkie nagłówki z zastosowanym stylem Nagłówek 1
  • Alt+Shift+dowolny inny klawisz numeryczny: Pokaż wszystkie nagłówki do tego poziomu

Praca z tabelami

Poruszanie się po tabelach nie działa tak, jak poruszanie się po zwykłym tekście. Zamiast klikać tam, gdzie chcesz się udać, sprawdź te kombinacje:

  • Patka:Przejdź do następnej komórki z rzędu i wybierz jej zawartość, jeśli jest jakaś
  • Shift+Tab: Przejdź do poprzedniej komórki w rzędzie i wybierz jej zawartość, jeśli istnieje
  • Alt+Home/Koniec: Przejdź do pierwszej lub ostatniej komórki z rzędu
  • Alt+Page Up/Page Down: Przejdź do pierwszej lub ostatniej komórki w kolumnie
  • Strzałka w górę/w dół: Przejdź do poprzedniego lub następnego rzędu
  • Shift+strzałka w górę/w dół: Zaznacz komórkę w wierszu powyżej lub poniżej punktu wstawiania lub zaznaczenia. Naciskaj tę kombinację, aby nadal wybierać więcej komórek. Jeśli masz wiele komórek w wybranym wierszu, ta kombinacja zaznacza te same komórki w wierszu powyżej lub poniżej.
  • Alt+5 na klawiaturze (z wyłączonym NumLockem): Wybierz całą tabelę

I to wszystko. Mamy nadzieję, że znalazłeś kilka nowych skrótów klawiaturowych, które ułatwią Ci życie w programie Word!

Ale jeśli to Ci nie wystarczy, Word pozwala również tworzyć własne skróty klawiaturowe do takich rzeczy, jak polecenia, style, a nawet wpisy autotekstu. Dodatkowo mamy przydatny przewodnik po wydrukowaniu listy dowolnych niestandardowych skrótów klawiaturowych, które utworzyłeś. Cieszyć się!

Czy ten post był pomocny?