Skip to content

Jak naprawić echo lub Google Home, które nie łączą się z Wi-Fi?

1 de lipiec de 2021
wifi connection

Gratulacje, masz nowe urządzenie Google Home lub Amazon Echo! Ale z jakiegoś powodu, nawet jeśli masz pewność, że hasło jest prawidłowe, nie połączy się z Wi-Fi. Dobra wiadomość jest taka, że ​​istnieją proste rozwiązania do wypróbowania.

Niezależnie od tego, czy masz nowe urządzenie Google Home, czy nowe urządzenie Amazon Echo, konfiguracja powinna być łatwa. Dopóki masz utworzone prawidłowe konta, aplikacje w prosty sposób przeprowadzą Cię przez wszystkie kroki. Czasami jednak możesz się rozłączyć podczas łączenia się z Wi-Fi, nawet jeśli masz pewność, że hasło jest prawidłowe. Często problemem nie jest hasło, ale wybrana sieć lub to, że smartfon próbuje utrzymać działające połączenie internetowe.

Włącz tryb samolotowy i włącz Wi-Fi

ustawienia trybu samolotowego na iPhonie

Urządzenia Echo i Google Home uczą się danych Wi-Fi poprzez przekazanie. Twój smartfon łączy się bezpośrednio z urządzeniem (tworząc tymczasową sieć Wi-Fi specyficzną dla niego), a następnie aplikacja Google lub Amazon przekazuje informacje o Twoim SSID (nazwie Twojej sieci Wi-Fi) i haśle. Niestety smartfony agresywnie podchodzą do utrzymywania dobrego połączenia sieciowego. Gdy połączysz się z nową siecią, urządzenie może zorientować się, że nie może znaleźć internetu i zamiast tego wrócić do korzystania z danych komórkowych. W takim przypadku telefon odłącza się od Google Home lub Echo, a proces konfiguracji nie może zostać ukończony.

Aby tego uniknąć, przed rozpoczęciem procesu konfiguracji włącz tryb samolotowy w ustawieniach telefonu. Następnie włącz Wi-Fi (który właśnie tryb samolotowy został wyłączony). Po ponownym połączeniu się z siecią uruchom aplikację Google Home lub Alexa i spróbuj ponownie przeprowadzić proces konfiguracji.


Powrót do sieci komórkowej jest na tyle powszechnym problemem, że Wink przedstawia tę samą sugestię podczas konfigurowania koncentratora.

1625153957 851 Jak naprawic echo lub Google Home ktore nie lacza sie

Wypróbuj inne pasmo Wi-Fi

Google Home i Amazon Echo mogą łączyć się z pasmem 2,4 GHz lub 5 GHz. Korzystanie z pasma 5 GHz może być kuszące, ponieważ zwykle napotyka mniej problemów z zatłoczeniem i zapewnia większe prędkości, iz tych powodów prawdopodobnie powinien być twoim pierwszym wyborem. Zastanów się jednak, jak daleko od routera znajduje się nowy asystent głosowy. Jeśli ta odległość jest duża (jesteś na obrzeżach domu), połączenie może nie być niezawodne. W tym scenariuszu wypróbuj pasmo 2,4 GHz. Jeśli już próbujesz korzystać z pasma 2,4 GHz, wypróbuj pasmo 5 GHz, ponieważ problemem mogą być zakłócenia. Jeśli posiadasz system siateczkowy, zadba o to, aby wybrać najlepszą dla Ciebie opaskę.

Sieci ad-hoc mogą być nieobsługiwane

Amazon zauważa, że ​​sieci ad-hocnet nie są obsługiwane, więc jeśli z nich korzystasz, musisz przełączyć się na bardziej tradycyjny tryb infrastruktury, aby urządzenia Echo mogły łączyć się z Wi-Fi. Google nie podaje, czy możesz korzystać z sieci ad-hoc z urządzeniami domowymi, ale jeśli masz problemy, warto przetestować tryb infrastruktury, aby sprawdzić, czy to pomaga.

Uruchom ponownie router

Router Wifi

Może się to wydawać głupie, ale nawet do dziś ponowne uruchomienie routera jest niezawodnym krokiem do rozwiązania problemu. Nawet jeśli możesz pomyślnie podłączyć inne urządzenia, jeśli wszystko inne zawiedzie, możesz spróbować tego kroku i może to rozwiązać problem. Wystarczy odłączyć kabel zasilający routera i odczekać co najmniej dziesięć sekund przed ponownym podłączeniem. W tym czasie Amazon zaleca ponowne uruchomienie Echo jako krok rozwiązywania problemów. Proces jest taki sam, odłącz, a następnie odczekaj dziesięć sekund przed ponownym podłączeniem. Jeśli masz Google Home, ten sam proces może być również pomocny.

Niektóre routery mogą wymagać dodatkowych czynności, aby dobrze współpracować również z urządzeniami Voice Assistant. Google zauważa, że ​​niektórzy Netgear Nighthawk modele muszą mieć wyłączoną kontrolę dostępu i włączoną opcję „Pozwól gościom widzieć się nawzajem i uzyskiwać dostęp do mojej sieci lokalnej” do pracy z urządzeniami domowymi Google.

Jeśli wszystko pójdzie dobrze, powinieneś być gotowy do pracy w mgnieniu oka. Pamiętaj tylko, aby wyłączyć tryb samolotowy, gdy skończysz!

Jeśli nadal masz problemy, skonsultuj się z: Google i Amazonka strony pomocy technicznej w celu dalszego rozwiązywania problemów. Mamy dobre doświadczenia z obiema opcjami pomocy na czacie i udało nam się rozwiązać kilka napotkanych przez nas problemów, których nie mogliśmy rozwiązać samodzielnie. Mogą poprosić Cię o wypróbowanie kroków rozwiązywania problemów, więc pomocne może być użycie laptopa lub podłączenie urządzenia z asystentem głosowym w pobliżu pulpitu. Po prostu bądź cierpliwy i poinformuj ich, jakie kroki już podjąłeś, aby uniknąć powtarzania zbyt dużej ilości pracy.

Czy ten post był pomocny?