Skip to content

Jak zgłaszać podejrzane aplikacje na Androida

27 de lipiec de 2021
Android Suspicious Apps Featured

Wystarczy jedna podejrzana lub złośliwa aplikacja na Androida zainstalowana na Twoim urządzeniu, aby zagrozić Twoim danym i bezpieczeństwu. Jeśli znalazłeś podejrzaną aplikację i chcesz zgłosić ją do Google, oto jak to zrobić.

Zanim zaczniesz, pamiętaj, że większość złośliwego oprogramowania na Androida nie zawiera banera ostrzegawczego. Wiedza, jak uniknąć złośliwego oprogramowania na Androidzie, to przede wszystkim najlepsza forma obrony. Możesz zacząć od zainstalowania aplikacji tylko ze sklepu Google Play.

Jeśli chcesz zainstalować aplikacje poza Sklepem Play, powinieneś mieć absolutną pewność, że ufasz źródłu, zanim pobierzesz je na swoje urządzenie. Zewnętrzne sklepy z aplikacjami, takie jak Amazon Appstore, mogą okazać się lepsze w użyciu niż witryny oferujące bezpośrednie pobieranie plików APK.

Nie należy jednak przyjmować za pewnik, że każda aplikacja w sklepie Google Play jest bezpieczna w użyciu. Podejrzane aplikacje od czasu do czasu wpadają w szczeliny. Na szczęście Google oferuje użytkownikom możliwość zgłaszania aplikacji, które Twoim zdaniem są podejrzane, do sprawdzenia.

Zgłaszaj podejrzane aplikacje na Androida ze swojego urządzenia

Najłatwiejszą metodą zgłoszenia aplikacji jako podejrzanej jest zgłoszenie jej za pośrednictwem Sklepu Google Play na urządzeniu. Otwórz aplikację Sklep Play i wyszukaj podejrzaną aplikację.


W prawej górnej części listy aplikacji zobaczysz przycisk menu z trzema kropkami. Dotknij tego i kliknij „Oflaguj jako nieodpowiednie”.

Kliknij menu z trzema kropkami, aby wyświetlić szczegóły aplikacji w sklepie Google Play

Twoja skarga będzie zawierać listę siedmiu kategorii, od treści o charakterze seksualnym po podszywanie się. Wybierz przyczynę, która najlepiej odpowiada Twojej reklamacji. Jeśli na przykład zgłaszasz aplikację pod kątem złośliwego oprogramowania, wybierz „Szkodliwa dla urządzenia lub danych”.

Jeśli opcja „Szkodliwe dla urządzenia lub danych” jest niedostępna lub nie pasuje do Twojego wyboru, wybierz inny powód. Jeśli żaden z powodów nie pasuje, wybierz „Inne zastrzeżenia” na dole listy.

Gdy skończysz, wybierz „Prześlij”.

Wypełnij formularz dotyczący podejrzanych aplikacji w Sklepie Google Play

Nie możesz dodać żadnych komentarzy do swojej skargi, jeśli zgłaszasz ją za pośrednictwem Sklepu Google Play. Jeśli chcesz zagłębić się w szczegóły lub dodać dowody potwierdzające, najlepiej złożyć skargę online.

Skorzystaj z witryny Centrum pomocy Sklepu Google Play

Google ma specjalny formularz raportu aby użytkownicy mogli zgłaszać aplikacje online, dostępne za pośrednictwem Witryna Centrum pomocy Sklepu Google Play. Ta metoda jest przydatna, jeśli nie masz pod ręką swojego urządzenia lub, jak wspomniano wcześniej, musisz szczegółowo omówić swoją skargę.

Otworzyć Strona Centrum pomocy Help, przewiń do opcji „Pomoc według typu produktu” i kliknij „Sklep Google Play”.

Centrum pomocy Google Play, przewiń i wybierz Sklep Google Play w sekcji Pomoc według typu produktu


W sekcji „Napraw problem” kliknij „Zgłoś problemy z treścią lub naruszenia”.

Kliknij Zgłoś problemy lub naruszenia treści

Na tej stronie przewiń do „Komputer” i w sekcji „Oznacz aplikacje, gry lub muzykę jako nieodpowiednie” kliknij link do formularza „Zgłoś nieodpowiednie aplikacje”.

Kliknij tutaj link zgłoś nieodpowiednie aplikacje

Formularz jest dość prosty, z opcjami zgłaszania aplikacji z powodów, w tym treści o charakterze seksualnym lub graficznym, spamu, nielegalnych działań i innych. Tak jak w przypadku zgłoszenia bezpośrednio przez Sklep Google Play, musisz wybrać powód zgłoszenia aplikacji.

Jeśli uważasz, że Twoja aplikacja zawiera złośliwe oprogramowanie, wybierz opcję „Szkodliwe dla urządzenia lub danych”. Możesz również wybrać opcję „Inne zastrzeżenia”, jeśli uważasz, że inne kategorie są zbyt wąskie, aby można było złożyć skargę.

Wybierz kategorię skarg w formularzu zgłoszenia nieodpowiednich aplikacji

Jeśli formularz tego wymaga, podaj krótkie wyjaśnienie, dlaczego zgłaszasz aplikację, podając jak najwięcej szczegółów. Jeśli aplikacja jest nadal dostępna do pobrania, znajdź jej internetowy adres URL na Witryna Sklepu Google Play i zapewnić to.

Potwierdź swoje imię i nazwisko oraz adres e-mail i kliknij „Prześlij”, aby zakończyć.

Podaj komentarz do skargi, adres e-mail i imię i kliknij prześlij click


Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się zgłosić aplikację przez Sklep Google Play na swoim urządzeniu, czy przez Centrum pomocy, Twoje zgłoszenie zostanie wysłane do Google w celu sprawdzenia i analizy.

Po przeprowadzeniu kontroli, jeśli Google uzna, że ​​Twoja skarga jest zasadna, aplikacja zostanie usunięta ze Sklepu Google Play.

Czy ten post był pomocny?