
Często mówi się, że Thunderbird, pomimo aktywnego wsparcia od lat, pozostaje trochę… w stagnacji. Aplikacja nadal wygląda bardzo podobnie do klienta poczty e-mail, który stał się popularny w 2000 roku, co nie jest wspaniałą rzeczą. Na szczęście wszystko powoli się zmienia — zaczynając od nowego logo.
Thunderbird ogłosił nową identyfikację wizualną z nowym, zmodernizowanym logo, które jest bardziej zgodne z nowoczesnym logo używanym obecnie przez Mozilla Firefox. Nadal przedstawia ptaka trzymającego literę, ale jest stylizowany bardzo podobnie do logo Firefoksa. Ostatnie przeprojektowanie logo miało miejsce w 2018 roku, wraz z wydaniem Thunderbirda 60.
Nowe logo zostało zaprojektowane przez Jona Hicksa, projektanta, który stworzył oryginalne logo zarówno dla Firefoksa, jak i Thunderbirda, więc nie jest niespodzianką, że ma tę samą ogólną estetykę.
Zespół Thunderbirda twierdzi, że logo powinno zacząć się pojawiać począwszy od Thunderbirda 115, który ma zostać wydany jeszcze tego lata, a nowe logo powinno stopniowo pojawiać się na oficjalnej stronie internetowej i kontach w mediach społecznościowych. Aplikacje na Maca i iPhone’a (tak, trwają prace nad wersją na iOS) będą miały białe tło wokół logo, aby było zgodne z wytycznymi projektowymi Apple, a urządzenia z Androidem będą miały opcjonalną wersję adaptacyjną, która może zmieniać kolor.
Tym logo Thunderbird chce zasygnalizować, że w kliencie poczty e-mail nadchodzą duże zmiany, a odświeżona identyfikacja wizualna to dopiero początek wielu z tych zmian. To coś, co zespół sygnalizował od miesięcy i powoli się spełniał.
źródło: Thunderbird