Skip to content

Jak korzystać z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

23 de lipiec de 2021
00 lead image office clipboard 1024x469 1

„Schowek” komputera to miejsce, w którym tymczasowo przechowywana jest wycinana lub kopiowana zawartość. Microsoft Office ma swój własny schowek, ale jest bardziej wydajny.

Schowek Windows przechowuje tylko ostatni skopiowany element. Jednak schowek pakietu Office przechowuje do 24 elementów tekstowych i graficznych z dokumentów pakietu Office i innych programów. Możesz wkleić elementy do dowolnego dokumentu pakietu Office w dowolnej kolejności, co może być naprawdę przydatne podczas pracy nad dużym dokumentem.

Aby użyć schowka pakietu Office, najpierw zaznacz tekst lub obraz, który chcesz dodać do schowka i skopiuj (Ctrl+C) lub wytnij (Ctrl+X). Tekst lub obraz jest kopiowany lub wycinany zarówno do schowka systemu Windows, jak i schowka pakietu Office. Skopiuj lub wytnij wszelkie inne informacje, które chcesz dodać do schowka pakietu Office. Podczas kopiowania lub wycinania wielu elementów tylko ostatni skopiowany lub wycięty element jest dostępny w schowku systemu Windows. Ale wszystkie elementy (do 24) są przechowywane w schowku pakietu Office.

1627039097 832 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Domyślnie, gdy kopiujesz informacje, w prawym dolnym rogu ekranu wyświetla się powiadomienie pokazujące numer elementu spośród 24, które właśnie skopiowałeś lub wyciąć. Możesz wyłączyć to powiadomienie, jeśli Ci się nie podoba, a pokażemy Ci, jak to zrobić w dalszej części tego artykułu.

1627039098 267 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Aby otworzyć schowek pakietu Office i uzyskać dostęp do skopiowanych lub wyciętych elementów, upewnij się, że karta Strona główna jest aktywna, a następnie kliknij przycisk „Schowek” w prawym dolnym rogu sekcji Schowek.

1627039098 428 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office


Domyślnie okienko Schowka jest zakotwiczone po lewej stronie okna programu pakietu Office.

Kliknięcie przycisku Wklej na karcie Narzędzia główne lub naciśnięcie klawiszy Ctrl+V powoduje wklejenie zawartości schowka systemu Windows, a nie schowka pakietu Office. Aby wkleić element ze schowka pakietu Office, po prostu kliknij ten element w panelu Schowek.

1627039098 590 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

UWAGA: Możesz odłączyć panel Schowka od okna programu pakietu Office i przenieść go w dowolne miejsce. Aby to zrobić, kliknij i przytrzymaj pasek tytułu panelu Schowka, aż kursor zmieni się w czterokierunkową strzałkę. Przeciągnij okienko w dowolne miejsce, w którym chcesz je umieścić. Aby zakotwiczyć panel Schowka po prawej stronie okna programu pakietu Office, po prostu przeciągnij go tam, aż zatrzaśnie się na swoim miejscu.

1627039098 65 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Możesz także kliknąć strzałkę w dół na elemencie i wybrać „Usuń”, aby usunąć element ze schowka.

Możesz także użyć schowka pakietu Office do kopiowania i wklejania elementów z innych programów. Może chcesz zebrać trochę tekstu i obrazów z innych programów i wkleić je do części dokumentu Word. Na przykład skopiowaliśmy zdanie z pliku Notatnika…

1627039098 393 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

…i został umieszczony w schowku Office, oprócz schowka Windows. Następnie umieszczamy kursor w naszym dokumencie Word, w którym chcemy wkleić tekst z Notatnika i klikamy element Notatnik w okienku Schowka, aby wkleić ten tekst.

1627039098 556 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office


Możesz także wkleić wszystkie elementy ze schowka pakietu Office jednocześnie do dokumentu pakietu Office.

1627039098 430 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Elementy są wklejane w kolejności, w jakiej zostały skopiowane, od pierwszej do ostatniej. Pozycje są wklejane w jednym akapicie, jak pokazano poniżej. W poniższym przykładzie włączyliśmy znaki niedrukowalne, aby pokazać znak akapitu na końcu wszystkich elementów wklejonych ze schowka pakietu Office.

Niestety nie można zmienić kolejności elementów w okienku Schowek pakietu Office.

1627039099 478 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

W schowku pakietu Office znajduje się kilka opcji, które pozwalają dostosować zachowanie schowka. Gdy opcja jest włączona, po lewej stronie opcji wyświetlane jest niebieskie pole ze znacznikiem wyboru. Wybranie opcji włącza lub wyłącza tę opcję.

  • Pokaż schowek pakietu Office automatycznie: Wyświetla panel Schowek pakietu Office, gdy kopiujesz więcej niż jeden element. Ta opcja nie jest domyślnie włączona.
  • Pokaż schowek pakietu Office po dwukrotnym naciśnięciu CTRL+C: Włącza lub wyłącza możliwość wyświetlania Schowka pakietu Office po dwukrotnym naciśnięciu Ctrl+C. Ta opcja nie jest domyślnie włączona.
  • Zbierz bez pokazywania schowka biurowego: Automatycznie kopiuje elementy do Schowka pakietu Office bez wyświetlania okienka Schowka. Gdy wybierzesz tę opcję, Schowek nadal przechowuje zawartość skopiowaną lub wyciętą z dowolnego miejsca. Ta opcja nie jest domyślnie włączona.
  • Pokaż ikonę schowka pakietu Office na pasku zadań: Wyświetla ikonę Schowka pakietu Office w obszarze powiadomień paska zadań systemu Windows, gdy Schowek jest aktywny. Ta opcja jest domyślnie włączona.
  • Pokazuj status w pobliżu paska zadań podczas kopiowania: Włącza lub wyłącza okno powiadomienia, które pojawia się w prawym dolnym rogu ekranu z napisem „Zebrano elementy” podczas kopiowania lub wycinania elementów. Ta opcja jest domyślnie włączona.

1627039099 635 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Aby usunąć wszystkie elementy ze schowka pakietu Office, kliknij „Wyczyść wszystko”. Wyczyszczenie schowka pakietu Office powoduje również wyczyszczenie schowka systemu Windows.

1627039099 913 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Aby zamknąć schowek pakietu Office, kliknij przycisk „X” w prawym górnym rogu panelu.

1627039099 122 Jak korzystac z wbudowanego schowka pakietu Microsoft Office

Elementy w schowku pakietu Office pozostają tam, dopóki nie zamkniesz wszystkich programów pakietu Office lub nie usuniesz elementów z okienka schowka, jak opisano wcześniej. Możesz także użyć skoku do kopiowania i wklejania tekstu w programie Word. Spike działa inaczej niż schowek Office i możesz przeczytać o tym, jak działa i jak z niego korzystać. Możesz także przenosić lub kopiować zawartość w programie Word bez wpływu na schowek pakietu Office lub schowek systemu Windows.

Czy ten post był pomocny?