Skip to content

Czy AppleCare+ jest tego wart?

22 de lipiec de 2021
applecare worth it

Za każdym razem, gdy kupujesz iPhone’a (lub iPada, Maca, a nawet nowy HomePod), Apple zapyta Cię, czy chcesz dodać AppleCare + do swojego zakupu. Ale czy warto?

Jak działa AppleCare+

Ogólnie rzecz biorąc, nie jesteśmy wielkimi fanami przedłużonych gwarancji. Prawdopodobnie masz już przedłużoną gwarancję za pośrednictwem karty kredytowej, a gadżety nie zawodzą na tyle często, że warto kupić przedłużoną gwarancję na każdy z nich — prawdopodobnie zapłacisz mniej na dłuższą metę, jeśli tylko naprawisz kilka, które się zepsują. kieszeni.

Ale AppleCare+ to coś innego niż rozszerzona gwarancja. To bardziej jak ubezpieczenie przeznaczone dla osób niezdarnych, które często upuszczają telefon. Płacisz określoną kwotę z góry – 129 USD za iPhone’a 8, 149 USD za iPhone’a 8 Plus i 199 USD za iPhone’a X – a Apple naprawi Twoje urządzenie po bardzo obniżonej cenie, jeśli się zepsuje – nawet jeśli uszkodzenie jest przypadkowe, na przykład stłuczony ekran lub zalanie wodą.

Nie oznacza to jednak, że otrzymasz bezpłatne naprawy. Apple rozkłada swoje ceny na stronach naprawy i naprawy ekranu, ale dla przykładu spójrzmy na iPhone’a. Oto, ile kosztują różne naprawy, z usługą AppleCare+ i bez niej:

Zauważysz, że jeśli masz AppleCare+, ceny napraw są takie same, niezależnie od posiadanego modelu. Jeśli jednak nie masz AppleCare+, naprawa jest droższa w przypadku droższych telefonów. Oznacza to, że jeśli masz, powiedzmy, iPhone’a 8 Plus lub iPhone’a X, płacisz więcej za AppleCare+, ale także oszczędzasz. I oczywiście im częściej psujesz telefon, tym więcej pieniędzy zaoszczędzisz dzięki AppleCare+. (Chociaż AppleCare+ oferuje zniżki tylko w przypadku maksymalnie dwóch przypadków przypadkowego uszkodzenia — więcej niż i zapłacisz pełną cenę).

Ile będzie Cię kosztować AppleCare+? Zrobić matematykę

1626934915 501 Czy AppleCare jest tego wart

To, czy usługa AppleCare+ jest tego warta, zależy od dwóch rzeczy: posiadanego telefonu i tego, jak często masz tendencję do psucia telefonu (lub innego urządzenia).


Załóżmy, że co roku kupujesz najnowszego iPhone’a, przechowujesz go przez dwa lata i jesteś trochę niezdarny — masz tendencję do łamania ekranu raz na każdym iPhonie, który posiadasz w ciągu jego życia. Jeśli zapłacisz 129 USD za AppleCare + na każdym telefonie i 29 USD za naprawę ekranu, płacisz łącznie około 160 USD co dwa lata za naprawę telefonu. Bez AppleCare+ zapłaciłbyś od 150 USD (jeśli zepsułeś iPhone’a o normalnym rozmiarze) do 170 USD (jeśli zepsułeś model Plus) za jednokrotne złamanie ekranu. W tym przypadku długoterminowy koszt AppleCare+ jest mniej więcej taki sam, jak płacenie z własnej kieszeni za jedną naprawę co dwa lata, więc jest to prawie pranie.

Jeśli złamiesz telefon częściej – na przykład raz w roku – lub doświadczysz gorszych uszkodzeń niż zepsuty ekran (np. zanurzenie go w wodzie, syropie klonowym lub innych okropnych rzeczach, jakie możesz sobie wyobrazić), prawdopodobnie zaoszczędzisz pieniądze na dłuższą metę, kupując AppleCare+.

Jeśli jednak masz tendencję do psucia telefonu mniej często niż co dwa lata AppleCare+ prawie na pewno nie jest tego wart. Jeśli dobrze dbasz o swój telefon i zepsujesz go tylko raz na niebieski księżyc, w zasadzie płacisz za coś, co może się nawet nie wydarzyć, co jest szalone. Płacenie z kieszeni będzie Cię na dłuższą metę kosztować mniej niż płacenie 129 USD za AppleCare+ na każdym kupionym telefonie w razie czego coś się dzieje.

Więc zrób matematykę. Przyjrzyj się swoim ostatnim 10 latom posiadania smartfona i zadaj sobie pytanie, ile razy musiałeś oddawać swój telefon w celu przeprowadzenia uczciwej naprawy sprzętu, którą spowodowałeś. Jeśli jest to mniej niż 5 razy, prawdopodobnie nie jesteś kandydatem do AppleCare +, chyba że planujesz więcej skoków bazowych w tym roku.

Alternatywy: po prostu zdobądź dobry przypadek

1626934916 548 Czy AppleCare jest tego wart

AppleCare+ nie jest też jedyną grą ubezpieczeniową w mieście. Masz kilka innych opcji ochrony zakupu.

  • Sprawa: Poważnie, jeśli jesteś osobą, która co roku przypadkowo psuje telefon, prawdopodobnie powinieneś go wyssać i położyć na nim etui. Przyzwoity przypadek kosztuje niewielki ułamek tego, co zapłacisz za usługę AppleCare+ i naprawy. Możesz nawet dostać kilka przypadków, zamień je na różne sytuacje (lubić wodoodporna obudowa za pójście na plażę) i nadal wyjdź przed siebie.
  • SquareTrade: Jeśli absolutnie odmówisz zakupu etui na telefon, lub jakoś uda ci się go złamać (czy mogę zasugerować Obrońca Otterbox?), masz inną opcję ubezpieczenia: SquareTrade. Cena jest podobna do AppleCare, ale możesz przenieść swoją polisę na inny telefon (jeśli często zmieniasz telefony), naprawić telefon w innym miejscu (jeśli masz sklep innej firmy, który naprawdę Ci się podoba), a nawet poprosić techników o przybycie do Ciebie w domu lub pracy w przypadku niektórych napraw.
  • Napraw to sam: Jeśli nie interesuje Cię pomysł ubezpieczenia lub sprawy, ale nadal podoba Ci się pomysł płacenia mniej za naprawy, zawsze możesz zaoszczędzić kilka dolarów, próbując samodzielnie naprawić telefon. To z pewnością wiąże się z pewnym ryzykiem, ponieważ prawdopodobnie masz mniejsze doświadczenie niż przeszkoleni profesjonaliści i możesz to zepsuć jeszcze gorzej. Ale dzięki firmom takim jak iFixit oferującym niedrogie części i przewodniki dla prawie każdego urządzenia, jest to jednak opcja.
  • Ubezpieczenie od Twojego Przewoźnika: Nie. Po prostu nie rób tego. Plany ubezpieczeniowe oferowane przez Verizon, AT&T i innych przewoźników są prawie zawsze okropną ofertą w porównaniu z innymi opcjami.


Nie będziemy cię osądzać za złamanie telefonu — niektórzy ludzie po prostu prowadzą aktywne życie, a telefony stały się strasznie delikatne. Ale jeśli wiesz, że będziesz go często łamać, dobry przypadek jest prawdopodobnie najbardziej opłacalną opcją.

Źródło obrazu:Rokas Tenys/Shutterstock.com,evka119/Shutterstock.com.

Czy ten post był pomocny?