Skip to content

Cały wywiad z założycielem firmy Vreel

2 de sierpień de 2021

Mysticgeek: Zacznijmy od twojej pozycji lub tytułu w Vreel, jak długo pracujesz nad Vreelem.

Eoina: Założyciel – zacząłem pracować nad serwerowym konwerterem DivX pod koniec marca i spodziewałem się, że zostanie on ukończony pod koniec kwietnia. W tamtym czasie plan polegał na tym, aby po prostu wykorzystać to jako powód do pogłębienia własnej wiedzy w zakresie obsługi aplikacji po stronie serwera i ogólnego tworzenia stron internetowych. W tamtym czasie planowano zaimplementować odtwarzacz DivX do otwartego systemu CMS „Joomla!” i zacząć stamtąd. Wyobrażałem sobie, że Vreel będzie działającym, choć małym klonem Stage6 w tym czasie. I właśnie wtedy sprawy zaczęły wymykać się spod kontroli.

DivX byli pierwszymi, którzy się ze mną skontaktowali – nie byli pod wrażeniem użycia nazwy „DivXit” jako adresu URL. Zazwyczaj nie robiłem na mnie wrażenia – wysłałem im kilkadziesiąt e-maili z pytaniem o wszelkie problemy prawne, w jakie się rzucam. Po krótkiej rozmowie z DivX oddałem domenę „DivXit.net”, która obecnie oczekuje na przełączenie na serwery nazw DivX. DivX życzył mi wszystkiego najlepszego z nową marką Vreel.

Potem wszystko poszło w szał. Ruch przychodzący zaczął spadać, firma Limelight skontaktowała się ze mną w sprawie rozwiązania CDN, a ja zacząłem szukać pracowników, którzy w pełni uruchomiliby sprawy – i oczywiście odejdź od korzystania z CMS typu open source i skoncentruj się na rozwijaniu naszego własny.

Mysticgeek: Jaka jest Twoja wizja Vreela? Jak widzisz to teraz i co masz nadzieję osiągnąć w przyszłych latach?


Eoina: Vreel jest teraz w powijakach – jest tak wiele do zrobienia, a nasi programiści pracują niezwykle ciężko, aby wszystko działało jak najszybciej. Zamknięte beta testy naprawdę otworzyły nam oczy na skalę Vreela – obecny start sprawia, że ​​oszacowanie naszego wzrostu w ciągu najbliższych kilku miesięcy jest dosłownie niemożliwe. Gdybyś zapytał mnie w maju, ilu odwiedzających spodziewam się za rok, powiedziałbym, że 10 000 dziennie – obecnie przełamujemy tę liczbę i wygląda na to, że w ciągu najbliższych kilku tygodni podwoimy ją.

Przyszłość? Cóż, spojrzę w przeszłość. Stage6 był Concordem świata wideo online – był szybszy, wyglądał lepiej, wszystko było tylko odrobinę przyjemniejsze. Nie wspominając o zagorzałych fanach. Chcemy odzyskać to uczucie i zacząć na nim budować – oraz pracować nad stworzeniem najlepszej dostępnej platformy wideo dla naszej i tak już dużej bazy użytkowników.

Mysticgeek: Z mojej ograniczonej interakcji ze wszystkimi w Vreel wynika, że ​​wszyscy jesteście dość zajęci. Jak opisałbyś pracę, przygotowania i godziny, które wszyscy włożyli w udaną publiczną premierę?

Eoina: Betatesterzy byli dosłownie darem niebios – otrzymaliśmy mnóstwo sugestii, komentarzy i raportów o błędach od naszej małej bazy użytkowników beta testerów, którzy jak dotąd wnieśli ogromny wkład.

W tej chwili, w zamkniętej becie, skupiamy się na usuwaniu błędów i przygotowaniu wszystkich naszych funkcji i modułów do działania dla mas – co mogę wam powiedzieć, nie jest łatwym zadaniem. Ale nieprzespana noc po nieprzespanej nocy nigdy nie jest

Mysticgeek: Czy możesz nam krótko wyjaśnić „kontrowersje” wokół Stage6 z DivX i co Vreel będzie miał do zaoferowania teraz, gdy masz z nimi oficjalną umowę?


Eoina: Szczerze mówiąc, jeśli chodzi o DivX i zamknięcie Stage6, mam tyle informacji, co wszyscy inni. Był tam jednego dnia, a następnego już go nie było. Nigdy nie podano żadnego konkretnego powodu, poza stwierdzeniem, że platforma stage6 była „bardzo droga w utrzymaniu” – DivX również stanęło w obliczu potencjalnego pozwu ze strony UMG w momencie zamknięcia. Krążą również pogłoski, że Live Universe złożyło ofertę zakupu DivX – ofertę, którą szybko odrzucili.

Powinienem wyjaśnić, że Vreel NIE ma ŻADNEJ komercyjnej własności odtwarzacza DivX i kodeka — są one własnością DivX i samego DivX. DivX dał nam pozwolenie na używanie ich kodeka i odtwarzacza internetowego w środowisku wideo Vreel – co pozwoliło nam stworzyć realną platformę wideo High Definition, jednocześnie uwzględniając nasze własne funkcje wokół tej podstawowej podstawy.

Mysticgeek: Wiem, że wiele osób nie może się doczekać, aby ta strona była dostępna publicznie. Czy możesz nam oszacować, kiedy to nastąpi?

Eoina: Możesz to powtórzyć – w tej chwili naprawiamy wiele błędów znalezionych podczas zamkniętej bety – największymi w tej chwili są problemy z proporcjami (problemy z plikami, które nie zostały przesłane w formacie 4:3 lub 16:9) oraz spowolnienie w konwersja – chcemy, aby te problemy zostały rozwiązane przed wydaniem otwartej bety. Jak na pewno się zgodzicie, naszym pierwszym wrażeniem będzie wszystko – i wiem, że osobiście wolałbym raczej spóźniony niż na wpół sprawny portal.

Niezależnie od tego, postęp jest teraz fantastyczny – powinniśmy przyjrzeć się tym problemom, które zostaną wyeliminowane w ciągu najbliższych kilku dni, a także wielu nowym funkcjom testowanym w tym okresie.

Przeprowadzimy otwarte testy beta, gdy te główne problemy zostaną rozwiązane – ale do tego czasu będziemy codziennie przyjmować użytkowników do naszej zamkniętej wersji beta.


Mysticgeek: Bardzo dziękujemy za poświęcony czas na odpowiedzi na nasze pytania!

Eoina: Żadnych problemów, dzięki za zaproszenie!

Czy ten post był pomocny?